XERRADA: PREVENCIÓ DE L’ASSETJAMENT

DILLUNS 26 DE NOVEMBRE A LES 17:30 H.

El proper dilluns es fa el tancament del cicle Créixer en família. Per ser l’última sessió vindrà un expert en el tema del Bullying, que serà oberta a tota l’escola.

Donarem a conèixer eines per detectar i prevenir un tipus de maltractament infantil entre iguals. Es definirà i parlarà de l’assetjament amb l’objectiu d’informar sobre què és l’abús escolar des d’una perspectiva que inclou als tres agents de la situació de violència: víctima, agressor i espectador. Volem donar eines a les famílies per identificar la situació i saber com respondre. I oferir estratègies a les famílies per prevenir que els seus fills/es siguin alguns dels agents: víctimes i/o agressors

CONTINGUTS

• Què és el bullying i com es diferencia d’altres conflictes escolars.
  • Tipus de bullying: exclusió social (indiferència), agressió física indirecta i directa, assetjament sexual, maltractament psicològic i cyberbullying
  • Quins agents hi participen, característiques de cadascú i conseqüències en el desenvolupament acadèmic, social i emocional: víctima, agressor i espectador
  • Com identificar si tenim un fill o filla que hi participa amb un rol de víctima, d’agressor o d’espectador.
  • El paper de la família davant la situació.
  • El paper de la família: com prevenir que els nostres fills/es siguin víctimes i/o agressors.

1 Comentari

1. mercè macià gaspà · 12 de setembre de 2019 Reply

Bon dia,

Sóc Mercè Macià Gaspà mare de dos joves de 16 i 20 anys.

M’agradaria venir a l’escola a fer un compartir amb els pares i mares sobre la meva experiència amb els olis essencials de com ens poden ajudar en el nostre dia a dia.

La meva intenció és poder explicar la meva experiència i donar a conèixer, d’una manera senzilla i pràctica i per tal de poder incorporar a la nostra rutina diària, tot allò que ens poden aportar les essències.

Aquestes de les que us parlo, són tan pures que representen la sang de les plantes i aquesta puresa és el que els dona el gran potencial que tenen d’ajudar-nos en diversos nivells: físics, emocionals…

Les essències entren a través de l’olfacte, l’únic sentit connectat amb la zona límbica del cervell que és on hi ha totes les emocions, per aquest motiu, un aroma pot agradar o pot desagradar molt i té el poder de poder-te portar records.

Són una manera d’oferir benestar al nostre cos (ja sigui a través dels massatges, això ens ajudarà a crear vincle més intens amb nosaltres mateixes quan ens el fem a nosaltres, i crear vincles també més intens amb la nostra família); ens ajuden a millorar aspectes de la nostra vida, a crear ambients més relaxats quan hi ha tensió a casa, de més concentració quan s’ha d’estudiar, o d’alegria, utilitzant unes essències o altres a través de la inhalació directament o a través d’un difusor.

Una altra manera d’utilitzar les essències, sempre i quan tinguem la garantia que són pures i que han estat creades per aquest fi, és la de prendre-les begudes, per exemple podem prendre un got d’aigua calenta amb una goteta de menta,… ens poden ajudar a potenciar propietats. També tenim l’opció d’ingerir-les directament amb càpsules vegetals.

Si voleu que passi un dia per l’escola i us expliqui algú més m’ho feu saber i passaria.

Moltes gràcies,